پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 14 تیر 1401

وداع عاشقان با میقات شجره/ آخرین زائران مدینه قبل هم راهی مکه شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ عاشقانه لباس های احرامشان را به تن کرده و با شهر پیامبر وداع کردند ؛ وداعی جانسوز با بقیع ، با حضرت رسول و با عطر و بوی علی و اولاد علی(ع).
این حکایت آخرین زائرانی است که به عنوان کاروانهای مدینه قبل شهر پیامبر را ترک می کنند و در غروب پنجمین روز ماه ذی الحجه برای میقات عاشقی به مسجد شجره عزیمت می کنند تا لبیک عاشقی سردهند.
و امروز سیزدهم تیرماه 1401 مصادف با پنجم ذی الحجه صدها فرشته سپیدپوش در مسجد زیبای شجره حاضر شدند و بعد از نماز عاشقی، ندای لبیک را سردادند و رهسپار دیار دوست شدند.
و مسجد شجره با نخل هایی زیبا و سربه فلک کشیده و نوری زرد رنگ با دالان هایی که صدای لبیک در آن می پیچد امشب پذیرای آخرین گروه حجاج ایرانی بود که تا چندی دیگر حاجی عشق می شوند و سر تعظیم در مقابل کعبه معظم فرود می آورند.
عاشقان امشب طواف عشق می کنند و به جمع هزاران هزار زائر دیگر می پیوندند تا چند روز دیگر همگی در عرفات و مزدلفه و منا حاضر شوند.
گفتنی است که شامگاه امشب دوشنبه سیزدهم تیرماه تمامی زائران ایرانی در مکه مکرمه حضور خواهند داشت و تا چند روز دیگر عملیات حج تمتع 1401 آغاز می شود. بعد از عملیات حج اعزام زائران مدینه بعد نیز به شهر پیامبر آغاز می شود.

روتیتر: با کاروان حج ۱۴۰۱/